JR Wellen
Image default
Internet marketing

Hoe sluw te worden en de harten van millennials te winnen


marketing book 

De millennial-generatie wil alles hetzelfde als elke andere leeftijdsgroep, alleen de bezorgkanalen zijn veranderd. Ze hebben jeugd, invloed en koopkracht. Ze kunnen ook gemakkelijk ondermaatse goederen en diensten herkennen, dus hun hart winnen is niet eenvoudig.

EContent voorspelde zelfs dat millennials of generatie Y’s ’s werelds meest invloedrijke klanten zouden worden. En het lijkt er echt op dat de demografie een belangrijk stadium heeft bereikt wanneer de koopkracht haar hoogtepunt nadert.

Millennials zijn een generatie geboren tussen 1980 en 2000. Natuurlijk zijn er ernstige verschillen in levenservaring en mentaliteit tussen degenen die bijvoorbeeld in het 83e jaar zijn geboren en degenen die in het 99e jaar zijn geboren. Het is echter belangrijk om te weten over de hele leeftijdsgroep dat ze allemaal zijn opgegroeid tijdens de informatieboom.

Dit betekent dat ze vol vertrouwen door de uitgestrektheid van internet navigeren en gemakkelijk alle benodigde informatie kunnen vinden, en tegelijkertijd in staat zijn om alle onnodige afval die ze op het netwerk tegenkomen te filteren. Dus, terwijl commerciële bedrijven steeds meer proberen deze enorme klantengroep te bereiken, hoe onderscheidt uw bedrijf zich precies van de massa en wordt het positief beoordeeld door millennials in plaats van alleen onzin?

Er zijn drie belangrijke kenmerken waar u op moet letten bij het werken met deze generatie:

Online gewoonten

Millennials en mobiele telefoons. Volgens het Pew Research Center heeft 92% van de millennials een smartphone. Het volgende feit is ook heel interessant: de resultaten van het onderzoek geven aan dat 28% van de smartphonebezitters hun apparaat uitsluitend gebruiken om op internet te werken.

Als deze trend zich doorzet, kan de desktop deze concurrentie mogelijk niet aan (behalve misschien voor games). Een desktopcomputer is echter meestal niet de beste plaats om in uw vrije tijd te winkelen.

Daarnaast heeft ZDNet een onderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat de meeste millennials bijna 6 uur per dag op hun telefoon doorbrengen. Interessant is dat 13% van deze hele groep nog meer tijd doorbrengt op mobiele apparaten, waarbij ze hun gadgets 12 uur per dag gebruiken. Zo wordt de mobiele telefoon niet alleen meer en meer opgenomen in het dagelijks leven, maar neemt hij ook een leidende positie in.

Dus, als u mij toestaat, dan zal ik proberen het gedrag van de hele generatie millennials samen te vatten:

Mobiel is erg belangrijk

Dus wat kan er in dit geval worden gedaan?

Als je je richt op tieners, dan is het antwoord duidelijk. Besteed het leeuwendeel van uw tijd aan het ontwikkelen van een mobiele website. Stop je energie en creativiteit in het maken van apps die de winkelervaring leuker maken, en richt je op het aanmoedigen van herhaalde aankopen en het creëren van een sterke emotionele band die bekend staat als merkloyaliteit.

Als u online verkoopt, zorg dan voor een gestroomlijnd online betalingssysteem, want dit helpt u om de concurrentie voor te blijven, aangezien er meer aankopen worden gedaan via mobiele apparaten.

Wil je een publiek bereiken tussen de 20 en 30 jaar? Een app is misschien wel de perfecte manier om hun aandacht te trekken. Als u het werk met de applicatie bovendien bijzonder interessant of waardevol maakt, zorgt de applicatie zelf ervoor dat u een goed niveau van loyale klanten krijgt. En dit is waar alle merken naar op zoek zijn, zonder uitzondering.

Biedt mooie mobiele functionaliteit

Missguided ontwikkelt met succes app-marketing via Swipe en App Stories. Start uw project met POQ-technologie, omdat het een functie heeft waarmee klanten feedback kunnen geven door naar links of rechts over het scherm te vegen – of ze het product nu leuk vinden of niet. Favoriete items worden automatisch toegevoegd aan de verlanglijst van de gebruiker, wat ook een handig item is.

Evenzo bieden “App Stories” gepersonaliseerde aanbevelingen op basis van aankoopgeschiedenis. Leden kunnen echter ook hun eigen afbeeldingen indienen, omdat ze hun favoriete Missguided-items liever dragen en hun afbeeldingen mogelijk op de aanbevelingenlijst van iemand anders terechtkomen.

Deze manier van mobiele interactie zal indruk maken op veel millennials.

Instagramverhalen

De Missguided mobiele app-functies zorgen ervoor dat klanten veel tijd besteden aan het bladeren door de beschikbare modeproducten.

Gevoelens over adverteren

Het is bekend dat millennials een hekel hebben aan elke vorm van reclame. En dat is een beetje een gezegde, aangezien meer dan 70% van hen adblockers gebruikt.

Dit feit werd opgemerkt door “AdLock”, die ook deelde dat 49% van de mensen van 18 tot 24 jaar de meest actieve aanhangers van deze technologie zijn. De Forbes-studie voegt nog meer zout toe aan de wonden van adverteerders en stelt dat de meeste van deze jongeren traditionele advertenties wantrouwen en slechts korte videoadvertenties van vijf seconden tolereren.

Hoewel er nog tijd is voordat advertentieblokkering plaatsvindt, kunnen merken deze trend al vroeg bestrijden. Er zijn drie manieren om uw producten aan het antireclame-contingent te tonen:

Focus op verwijzingen

Eén ding weet ik zeker: mensen vertrouwen hun familie en vrienden meer dan de verhalen van hetzelfde merk of dezelfde adverteerder. Heeft u hiervoor bewijs nodig? We hebben uit de Investp-infographic geleerd dat 90% van de mensen vaker bij een merk koopt wanneer een vriend een product of dienst aanbeveelt.

Dit is een behoorlijk indrukwekkend feit, dus zorg ervoor dat u aanzienlijk meer moeite doet in uw verwijzingsstrategie. Een goed ontworpen loyaliteitsprogramma kan mensen bijvoorbeeld stimuleren om deel te nemen aan het programma omdat ze punten of lucratieve voordelen ontvangen voor goede beoordelingen van het bedrijf.

Probeer influencer marketing

Het is gemakkelijk om influencer-marketing te ontwerpen, omdat er eigenlijk bureaus en websites zijn die u kunnen helpen contact te leggen met influencers en hun aandacht te vestigen op uw verkooppraatje. Tegelijkertijd beheert u vakkundig advertentiecampagnes.

Overweeg om influencer marketing een integraal onderdeel te maken van uw langetermijnmarketingstrategie. Immers, als alles goed is geregeld, kunnen een paar blogposts of foto’s op Instagram van influencers echt een groot verschil maken qua merkbekendheid. Deze methode kan veel nieuwe klanten aantrekken, samen met een uitstekend investeringsrendement.

Zorg ervoor dat u uw eigen trouwe klanten goed kent, herken ze gemakkelijk en bedank ze

Gemeenschapsliefde en prijzen

Er zijn verschillende soorten gemeenschappen die merken moeten ontwikkelen. Een daarvan is het loyaliteitsprogramma.

Volgens Alliance Data denkt 63% van de ondervraagden dat ze veel mogelijkheden hebben om te winkelen, dus een bedrijf moet loyaler zijn om hun bedrijf te laten groeien. Om op te vallen, zoek een leverancier van loyaliteitsprogramma’s zoals “Antavo” waarmee u merkbetrokkenheid, verwijzingen en verschillende sociale netwerken kunt belonen.

Beloning voor deelname

Een andere community die moet worden gecreëerd, is een uitwisselingsgemeenschap. Sterke merken die elke doelgroep willen bereiken, weten dat dit de sleutel tot succes is. Neem bijvoorbeeld het reguliere cameramerk dat een begrip is geworden en behoorlijk legendarisch onder actieve millennials: de naam van dit merk is “GoPro”.

Tekenreeksen als ‘We verwelkomen elke dag contentmakers zoals jij’ en het duidelijk weergeven van de naam van elke bijdrager maakt het merk toegankelijker en opener. Dat gezegd hebbende, het jonge en actieve publiek dat ze targeten, is meer dan bereid om bij te dragen.

Maak content via de community

Bedenk waar uw klanten precies in geïnteresseerd zijn en maak een verbinding tussen hen en uw producten. Pennen verkopen? Deel maatwerk. Gamingaccessoires verkopen? Moedig gebruikers aan om geweldige video- of gameplay-screenshots toe te voegen. Biologische thee verkopen? Gebruik een speciale Instagram-hashtag voor je ochtendthee-fotoposts.

Wees exclusief en aantrekkelijk. Implementeer een loyaliteitsprogramma dat geweldige beloningen en verbindingen biedt met de sociale gemeenschappen waaraan u werkt.

Eindelijk, leer uw klanten echt kennen en belonen voor het gebruik van uw inhoud (zoals video’s en blogposts), contact opnemen met uw collega’s en het delen van door gebruikers gegenereerde inhoud met uw producten op sociale media.

Zorgvuldige selectie

Net als mensen van alle leeftijden houden millennials van geweldige gemeenschappen, geweldige suggesties en natuurlijk dankbaarheid. Het enige dat echt is veranderd in een generatie is de zorgvuldigheid van de keuze. Millennials bekijken een product veel beter voordat ze het op mobiele apparaten kopen dan welke andere groep dan ook, en vertrouwen op beoordelingen, recensies en verwijzingen om een ​​aankoop te voltooien.

Gebruik een beetje creativiteit en visuele kwaliteit van hoge kwaliteit voor dit grote publiek door de gemeenschap de mogelijkheid te bieden om zichzelf in al hun glorie te laten zien in plaats van harde reclame.

 instagram affiliate

https://marketingbook.shop/