Slaapposities voor een betere spijsvertering

Het is mogelijk om je spijsvertering te verbeteren door een andere slaappositie aan te nemen. Hierdoor heb je ook een betere nachtrust en slaap je lekkerder op je boxspring. In dit artikel gaan we niet alleen in op de slaappositie die je het beste kan innemen maar ook geven we nog een aantal andere tips om de spijsvertering en dus de nachtrust in jouw boxpspringte verbeteren.

 

Slaappositie

 

Uit een onderzoek van medische experts is gebleken dat slapen op je linkerzij brandend maagzuur kan voorkomen. Uit dit onderzoek is ook gebleken dat slapen op je rechterzij dit ongemak juist kan verhogen. Als je denkt dat je van je linkerzij rolt tijdens het slapen, plaats dan een kussen in je rug zodat je niet kan draaien. Er zijn medische experts die zeggen dat je de spijsvertering kan verbeteren door met je gezicht naar beneden te slapen. Deze experts bevelen aan om op je buik te slapen met je gezicht naar beneden of om te slapen in de zogeheten vrije val positie waarbij je je handen boven je kussen plaatst. Mocht je persoonlijk advies willen hebben spijsvertering en de meest comfortabele slaappositie, neem dan contact op met je huisarts.

 

Andere tips

 

Zorg dat je ongeveer twee uur voor het slapen niks meer eet. Als je toch wil eten ga dan voor een lichte maaltijd of snack. Wel eten voor het slapen kan problemen geven en voorkomen dat je rustig slaapt. Zeker als je vet of kruidig voedsel eet wat brandend maagzuur kan veroorzaken. Mocht je toch last krijgen van brandend maagzuur is het verstandig om je hoofd 15 tot 20 centimeter boven het matras te tillen. Dit kun je doen door een extra kussen te gebruiken. Door de zwaartekracht is het voor je maagzuur lastiger om in de slokdarm te komen, de meest voorkomende oorzaak van branden maagzuur.

 

https://www.boxspringgekte.nl/