Traditionele media en nieuwe media

Je kunt er bijna niet meer omheen, nieuwe media heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Waar zijn de traditionele media gebleven? Worden deze nog wel ingezet, of hebben de nieuwe media het overgenomen? Veel bedrijven gebruiken nieuwe media nog als een aanvulling op de oude en traditionele media, maar hoe lang zal dit nog zo blijven? Er zijn namelijk ook genoeg bedrijven die de traditionele variant aan de kant hebben geschoven en alleen nog inzetten op de nieuwe media. Ben je benieuwd hoe het precies ziet met de traditionele en nieuwe media? Lees dan zeker verder.

Traditionele media

Onder traditionele media en traditionele marketing verstaan we de communicatiemiddelen die voor het jaar 2000 werden gebruikt. Denk hierbij aan televisie, radio, kranten en ouderwetse websites. Wat erg kenmerkend is voor deze traditionele media is dat het draait om eenrichtingsverkeer. Het werkt allemaal 1 richting op in tegen stelling tot nieuwe media.

Nieuwe media

In tegen stelling tot de oude en traditionele media en marketing biedt nieuwe media steeds meer kansen. Social media is tegenwoordig een van de meest gebruikte vormen van marketing voor een bedrijf of onderneming. Vrijwel iedereen zet social media in als marketing kanaal voor zijn of haar bedrijf. Het is een snelle, wisselende manier om content te delen met de bezoekers en de wereld.

Hulp nodig bij het inzetten van je marketing?

Vind je het lastig om zelf je traditionele marketing in te zetten of om gebruik te maken van nieuwe media? Dan is het een verstandig idee om hulp in te schakelen van een digital marketingbureau. Zij kunnen je advies op maat geven zodat je alles uit je marketing activiteiten kunt halen. Zo wordt de kans van slagen zo groot mogelijk.

http://teamnijhuis.com